CHA explica en Vielha el fracaso del sistema de depuración en el Pirineo y las afecciones de los pantanos en ríos como el Gállego / CHA esplica en Biella o fracaso d’o sistema de depurazión en o Pirineu e as afezions d’os pantanos en ríos como o Gálligo / CHA explica a Vielha el fracàs del sistema de depuració al Pirineu i les afeccions dels pantans en rius com el Gállego

Dentro del Foro sobre la Gestión del Agua de los Pirineos, organizada por Green European Foundation se analiza el uso y gestión de los ríos del Pirineo, la conservación de los ecosistemas y los riesgos de inundación.884347_3668496567017_1520958676_o

Drento d’o Foro sobre a Chestión de l’Augua d’os Pirinés, organizata por Green European Foundation s’analiza o uso e chestión d’os ríos d’o Pirineu, a corserbazión d’os ecosistemas e os risques d’inundazión.

Dins del Fòrum sobre la Gestió de l’Aigua dels Pirineus, organitzada per Green European Foundation s’analitza l’ús i gestió dels rius del Pirineu, la conservació dels ecosistemes i els riscos d’inundació.

CHA ha llevado dos cuestiones claras a este foro de debate: la gestión de la depuración de aguas y la construcción de embalses frente al desarrollo económico del turismo de aventura y como fórmula para la venta del agua.1403784_3668492086905_1185849196_o

Jesús Pariente, responsable del rolde de medioambiente de CHA, señala que “el sistema de depuración de las aguas planteado por el Gobierno de Aragón es un fracaso. Supone el endeudamiento sin límite de los ayuntamientos y pretenden que se pague un canon de depuración en localidades que no cuentan con depuradora” y critica que “detrás hay intereses de unas pocas empresas, no un interés por la conservación de las aguas, y es lamentable porque significa que, a día de hoy, todavía no se depuran las aguas del Pirineo”.

Además, Pariente se ha referido a la construcción de pantanos en el Pirineo. Ha puesto sobre la mesa cuestiones como “el empecinamiento por meter millones de euros de hormigón en Yesa cuando es evidente que se están cayendo las laderas” y otro ejemplo, “el pantano de Biscarrués que supone echar por tierra todo un modelo económico de aprovechamiento de las aguas bravas, un modelo sostenible que funciona y que llena de vida los municipios de la zona”. En este sentido se ha manifestado también Marta de Santos, alcaldesa de Murillo de Gállego, que ha puesto como ejemplo la economía dinámica de su municipio a orillas del río y que ha planteado la importancia de la lucha social, vecinal y de organizaciones contra estos proyectos insostenibles.

980639_3668511567392_2104734815_oRespecto a la construcción de embalses y pantanos, Jesús Pariente ha puesto el acento en una cuestión fundamental hacia la que se dirige la política hidrológica estatal, “la construcción de embalses y pantanos para promover la gestión privada del recurso. En este sentido, y tras la aprobación de la ley que permite la cesión de agua entre cuencas sin necesidad de pasar por las instituciones, se abre una nueva vía para querer almacenar agua y tratarla como mercancía, trasvasarla, venderla, cederla…”.

En estas jornadas han participado Marta de Santos, alcaldesa de Murillo de Gállego; Jesús Pariente, responsable del rolde de medio ambiente de CHA; Daniel Goñi, responsable de la secretaría de medio ambiente de CHA-Jacetania  y Miguel Martínez Tomey, responsable de asuntos europeos de CHA.

CHA ha lebato dos custions claras á iste foro de debate: a chestión d’a depurazión d’auguas e a costruzión d’embalses fren á o desarrollo economico d’o turismo d’abentura e como formula ta ra benda de l’augua.

Jesús Pariente, responsable d’o rolde de meyoambién de CHA, siñala que “o sistema de depurazión d’as auguas planteyato por o Gubierno d’Aragón ye un fracaso. Supone o endeutamiento sin limite d’os conzellos e pretenden que se bose un canon de depurazión en localidaz que no cuentan con depuradora” e cretica que “dezaga bi ha intreses d’unas pocas interpresas, no pas un intrés por a conserbazión d’as auguas, e ye d’aclamar porque senifica que, güei, encara no se depuran as auguas d’o Pirineu”.1487946_3668499567092_522542117_o

Antimás, Pariente s’ha referito á ra costruzión de pantanos en o Pirineu. Ha meso sobre a mesa custions como “o enzerrinamiento por meter millons d’euros de formigón en Yesa cuan ye platero que os costaus se chorripan” e atro exemplo, “o pantano de Biscarrués que suposa itar por tierra tot un modelo economico d’aprobeitamiento d’as auguas brabas, un modelo sustenible que funziona e aplena de bida os monezipios d’a zona”. En iste sendito s’ha manifestata tamién Marta de Santos, priora d’os conzellers de Moriello de Gálligo, que ha meso como exemplo a economía dinamica d’o suyo monezipio á o canto ro río e que ha planteyato a importanzia d’a luita sozial, bizinal e d’organizazions cuentra istos proyeutos insustenibles.

Respeuto a ra costruzión d’embalses e pantanos, Jesús Pariente ha meso l’azento en una custión fundamental enta ra que s’enfila a politica idrolochica estatal, “a costruzión d’embalses e pantanos ta promober a chestión pribata d’o recurso”. En iste sentito, e dimpués de l’aprebazión d’a lei que premite a zesión d’augua entre compleganzas sin nezesidá de pasar por as istituzions, s’ubre una nueba bía ta querer almagazenar augua e tresladar-la como mercanzía, trescolar-la, bender-la, zeder-la…”.

En istas chornatas han partezipato Marta de Santos, priora de conzellers de Moriello de Gálligo; Jesús Pariente, responsable d’o rolde de meyo ambién de CHA; Daniel Goñi, responsable d’a secretaría de meyo ambiéne de CHA-Chazetania  e Miguel Martínez Tomey, responsable d’afers europeyos de CHA.

CHA ha portat dues qüestions clares a aquest fòrum de debat: la gestió de la depuració d’aigües i la construcció d’embassaments enfront del desenvolupament econòmic del turisme d’aventura i com a fórmula per a la venda de l’aigua.

Jesús Pariente, responsable del Rolde de medi ambient de CHA, assenyala que “el sistema de depuració de les aigües plantejat pel Govern d’Aragó és un fracàs. Suposa l’endeutament sense límit dels ajuntaments i pretenen que pagui un cànon de depuració en localitats que no compten amb depuradora” i critica que “darrere hi ha interessos d’unes poques empreses , no un interès per la conservació de les aigües, i és lamentable perquè significa que, a dia d’avui, encara no es depuren les aigües del Pirineu”.

886475_3668517087530_1158968117_oA més, Pariente s’ha referit a la construcció de pantans al Pirineu. Ha posat sobre la taula qüestions com “l’obstinació per ficar milions d’euros de formigó a Yesa quan és evident que s’estan caient les vessants” i un altre exemple, “el pantà de Biscarrués que suposa tirar per terra tot un model econòmic d’aprofitament de les aigües braves, un model sostenible que funciona i que omple de vida dels municipis de la zona”. En aquest sentit s’ha manifestat també Marta de Santos, alcaldessa de Murillo de Gállego, que ha posat com a exemple l’economia dinàmica del seu municipi a la vora del riu i que ha plantejat la importància de la lluita social, veïnal i d’organitzacions contra aquests projectes insostenibles.

Respecte a la construcció d’embassaments i pantans, Jesús Parient€ ha posat l’accent en una qüestió fonamental cap a la qual es dirigeix ​​la política hidrològica estatal, “la construcció d’embassaments i pantans per promoure la gestió privada del recurs. En aquest sentit, i després de l’aprovació de la llei que permet la cessió d’aigua entre conques sense necessitat de passar per les institucions, s’obre una nova via per voler emmagatzemar aigua i tractar-la com a mercaderia, transvasar, vendre, cedir…”.

En aquestes jornades han participat Marta de Santos , alcaldessa de Murillo de Gállego, Jesús Pariente, responsable del Rolde de medi ambient de CHA, Daniel Goñi, responsable de la secretaria de medi ambient de CHA – Jacetania i Miguel Martínez Tomey, responsable d’assumptes europeus de CHA.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s