Omenache de CHA á os aragoneses e oczitans cayitos en Muret / Homenaje de CHA a los aragoneses y occitanos caídos en Muret

Miguel Martínez Tomey, Secretaire de Politica Cultural, Identidá Nazional e Relazions Internazionals de CHA depositó ro pasato 26 d’otubre en a ziudá de Muret, amán de Tolosa (Oczitania), un ramo de flors á o piet d’a estela conmemoratiba d’a baralla en la que perdioron a vida o Rei Pietro II e mils d’aragoneses e oczitans, o 12 de setiembre de 1213.

O memorial de Muret, debantato fa un sieglo, tiene uns iscrizión en la que se leye: “En conmemorazión d’o VII zentenario d’a baralla de Muret, do ro Rei Pietro e aragoneses, catalans, luengadozienses e gascons cayoron por a esfensa d’as libertaz”. A redota d’os aragoneses e os suyos aliatos senificó o sozmetimiento de tota Oczitania, dende Burdeus dica Niza, á o dominio de Franzia, Estato que dende ixe inte empezipió una andadura enta l’establimiento d’un Estato zentralista e autoritario.

Con iste auto, Chunta Aragonesista ha quiesto achirmanar o día d’as libertaz e dreitos nazionals d’Aragón (20 d’abiento) con o d’as d’o pueblo oczitán (zelebratas cada 13 de setiembre por o Partit Occitan –POC-). Martínez Tomey ha siñalato que “CHA e POC han ito intensificando a suya colaborazión mutua dende fa dos añadas e a conmemorazión conchunta d’o 800 cabo d’año d’a baralla de Muret –á zelebrar en 2013- será a mayor empenta ta lebar ista colaborazión entre partitos e pueblos istoricamén tan ligatos á ra suya fuga.”

———–

Miguel Martínez Tomey, Secretaire de Politica Cultural, Identidá Nazional e Relazions Internazionals de CHA depositó el pasado 26 de octubre en la ciudad de Muret, cerca de Tolosa (Occitania), un ramo de flores al pie de la estela conmemorativa de la batalla en la que perdieron la vida el Rey Pedro II y miles de aragoneses y occitanos, el 12 de septiembre de 1213.

El memorial de Muret, erigido hace un siglo, tiene una inscripción en la que se lee: En conmemoración del VII centenario de la batalla de Muret, donde el Rey Pedro y aragoneses, catalanes, lenguadocienses y gascones cayeron por la defensa de las libertades”. La derrota de los aragoneses y sus aliados significó el sometimiento de toda Occitania, desde Burdeos hasta Niza, al dominio de Francia, Estado que desde ese momento inició una andadura hacia el establecimiento de un Estado centralista y autoritario.

Con este acto, Chunta Aragonesista ha querido hermanar el día de las libertades y derechos nacionales de Aragón (20 de diciembre) con el de las del pueblo occitano (celebradas cada 13 de septiembre por el Partit Occitan –POC-). Martínez Tomey ha señalado que “CHA y el POC han ido intensificando su colaboración mutua desde hace dos años y la conmemoración conjunta del 800 aniversario de la batalla de Muret -a celebrar en 2013- será el mayor acicate para llevar esta colaboración entre partidos y pueblos históricamente tan ligados a su máximo exponente.”

Anuncios

2 Respuestas a “Omenache de CHA á os aragoneses e oczitans cayitos en Muret / Homenaje de CHA a los aragoneses y occitanos caídos en Muret

  1. Chuse Inazio Felices

    Enhorabuena Miguel, un pequeño gesto, colocar el ramo de flores, para un gran recuerdo, la batalla perdida de Muret… Ya sabes eso de… Derrota, tras derrota, hasta la victoria final. Enta debán!!!

  2. este monumento es en 15 kilometros de mi casa
    Cada ano ay una pequena celebration

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s