CHA pide que Europa se comprometa con la Travesía Central del Pirineo/ CHA demanda que Europa s’embreque con a Trabesía Zentral d’o Perineu

El Consello Nazional de CHA aprobó una declaración en relación con la reapertura del Canfranc y la Travesía ferroviaria central del Pirineo (TCP)

El Consello Nazional de CHA, reunido en Zaragoza, aprobó una declaración en la que se solicita al Gobierno de Aragón que se reclame también que los gobiernos de España, Francia y Portugal que realicen un pronunciamiento firme y un apoyo expreso a la Travesía ferroviaria Central del Pirineo, integrada como proyecto prioritario en la Red Transeuropea de transporte.

Para el responsable de asuntos europeos de CHA, Miguel Martínez Tomey, “se trata de la opción más ajustada en términos sociales, medioambientales y económicos”.

Respecto a la competencia con el corredor mediterráneo, CHA recuerda que el proyecto de TCP ya ha recibido fondos para la realización de los estudios y está incluida en la Red Transeuropea de Transporte. Martínez Tomey señala que “el corredor mediterráneo, que intentan vender como fundamental, ni siquiera estaba incluido en el PEIT de 2005-2020 ni en la planificación de la Unión Europea. La opción planteada desde el mediterráneo sería 144.304 millones de euros más cara que la opción que planteamos desde Aragón”.

CANFRANC

En el acuerdo aprobado por el Consello de CHA se reclama que se recabe de la Comisión Europea, y en concreto de la Dirección General de Política Regional, los recursos económicos que estén disponibles dentro del actual marco normativo de ayudas regionales comunitarias para contribuir en los esfuerzos por la reapertura del Zaragoza-Canfranc-Pau.

Respecto a la reapertura del Canfranc, Miguel Martínez Tomey, recuerda que “mantiene una calificación de interés regional desde la celebración de la cumbre hispano-francesa de Zaragoza el 10 de enero de 2008 que no debiera ser ignorada y, aunque no forma parte de la Red Transeuropea de transporte, tiene un interés indudable para las comunicaciones de Aragón con el resto de Europa”.

DECLARACION DEL CONSELLO NAZIONAL

El Consello Nazional aprueba la presente resolución en relación al impulso y apoyo a los proyectos de reapertura de la línea del Canfranc y la Travesía ferroviaria Central del Pirineo (TCP).

Recientemente se han conocido novedades importantes en la larga reivindicación tanto de la reapertura del ferrocarril internacional de Canfranc como de la Travesía Central del Pirineo (TCP).

Así, los gobiernos de Aragón, Aquitania, Francia y España firmaron el pasado día 30 de abril en Pau un “Memorándum Marco” para la reapertura de la línea ferroviaria entre Zaragoza y Pau a través de Canfranc y Oloron. En él se acordaba una dotación financiera de 850.000 euros para la realización de los estudios económicos y técnicos para esa reapertura, estudios que deberán estar terminados en un plazo máximo de 24 meses.

Este proyecto no forma parte de la lista de actuaciones prioritarias de la Red Transeuropea de Transporte, pero tiene un interés indudable para las comunicaciones de Aragón con el resto de Europa, y para la vertebración territorial, económica y social de Aragón y las regiones del Sur de Francia. Con todo, mantiene una calificación de interés regional desde la celebración de la cumbre hispano-francesa de Zaragoza el 10 de enero de 2008, que no debiera ser ignorada por los responsables europeos de la política regional.

El pobre e insatisfactorio resultado que las acciones desarrolladas en el marco de la iniciativa comunitaria INTERREG han tenido en Aragón, Aquitania y Midi-Pyrennées, en su objetivo de difuminar el hecho fronterizo y estimular los intercambios de proximidad de todo tipo entre las comunidades fronterizas colindantes, evidencia la necesidad de actuar en este ámbito. Efectivamente, las acciones de estímulo de los intercambios han sufrido las  extraordinarias limitaciones que impone la barrera física de los Pirineos centrales.

Hasta la fecha este programa apenas ha financiado, en relación con los transportes transpirenaicos, más que la mejora de algunas infraestructuras carreteras en Navarra, así como diversos estudios sobre comunicaciones y flujos de transporte. La realidad constatable en las regiones fronterizas del Pirineo central bien merecería en lo sucesivo medidas de acción y financiación específicas por parte de la Unión Europea y de los Estados implicados.

El proyecto de la TCP ya ha recibido fondos de la Unión Europea para la redacción de estudios por parte de los gobiernos de España y Francia. Asimismo está incluído en la Red Transeuropea de Transporte, formando parte del proyecto prioritario del corredor Algeciras/Sines (Portugal)-Madrid-Zaragoza-TCP-París, eje 16. Otros proyectos ferroviarios, intensamente reivindicados en la actualidad, tales como el corredor Mediterráneo o el Atlántico no están incluídos ni en la planificación del Ministerio de Fomento (PEIT-2005-2020) ni de la Unión Europea (Red Transeuropea de Transporte).

Por vez primera se acaba de conocer la estimación presupuestaria que hace la Comisión Europea del corredor Mediterráneo de alta capacidad para el transporte de mercancías. El Comisario de Transportes de la UE, Siim Kallas, en respuesta parlamentaria a  pregunta del eurodiputado de CiU, Ramón Tremosa, ha fijado su presupuesto en 153.000 millones para el conjunto del corredor y para la hipótesis intermedia (ni la más cara ni la más barata), desglosando y cuantificando las diversas actuaciones necesarias. El lobby FERRMED, defensor de ese proyecto, reconoce que sólo en España el corredor necesita una inversión de 41.500 millones de euros.

Frente a ello, el coste de la TCP está estimado, según los informes encargados por la Fundación Transpirenaica, en un máximo de 4.000 millones de euros, de los que 3.101 corresponden a la construcción. Según la propia Comisión Europea, en su documentación previa a la cumbre de Zaragoza de junio de 2010, el coste de todo el corredor es de 8.696 millones de euros (6.060 millones se indicaban en 2004, de los que la TCP no superaba los 5.000 millones).

Precisamente desde el Gobierno y otras entidades de Aragón se está recabando apoyos de regiones y gobiernos de Francia, Portugal y Marruecos para el corredor de la TCP, en vísperas de la conferencia europea de transportes que va a celebrarse en Zaragoza los días 8 y 9 de junio y que tratará del presente y del futuro de las Redes Transeuropeas de Transporte (RTE-T). 
 
Por todo ello desde Chunta Aragonesista (CHA), conscientes de la transcendencia que las conexiones ferroviarias internacionales tienen para la logística aragonesa y el desarrollo económico en general, y de que la reapertura del Canfranc a corto plazo es una condición “sine qua non” para que la TCP pueda ser una realidad a medio/largo plazo, solicitamos al Gobierno de Aragón que:

1.-Recabe de la Comisión Europea, y en concreto de su Dirección General de Política Regional, los recursos económicos que estén disponibles dentro del actual marco normativo de ayudas regionales comunitarias para contribuir a los esfuerzos de los Estados español y francés destinados a la reapertura del ferrocarril Zaragoza-Canfranc-Pau, así como que promueva aquellas adaptaciones de la normativa de los fondos comunitarios que faciliten este tipo de ayudas.

2.-Solicite de los gobiernos de España, Francia y Portugal un pronunciamiento firme y un apoyo expreso a la Travesía ferroviaria Central del Pirineo (TCP), integrada como proyecto prioritario –Eje nº 16- en la Red Transeuropea de Transporte, como opción ajustada social, medioambiental y económicamente. Y ello,  especialmente, una vez dadas a conocer las estimaciones presupuestarias de la Comisión Europea por parte del Comisario Europeo de Transportes.

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 O Consello Nazional de CHA, reunito en Zaragoza, aprebó una declarazión en la que se demanda á o Gubierno d’Aragón que se reclame tamién á os gubiernos d’España, Franzia e Portugal que reyalizen un prenunziamiento firme e un refirme espreso á ra Trabesía Zentral d’o Perineu, entegrata como proyeuto prioritario en o Rete Transeuropeyo de transporte.

Ta ro responsable d’afers europeyos de CHA, Miguel Martínez Tomey, “se trata d’a ozión más achustata en terminos sozials, meyambientals y economicos”.

Respeuto á la competenzia con o corredor mediterránio, CHA remera que o proyeuto de TZP ya ha rezibito fondos ta ra reyalizazión d’os estudeos e ye encluyito en o Rete Transeuropeyo de Transporte. Martínez Tomey siñala que “o corredor mediterránio, que gosan bender como alazetal, ni sisquiera yera encluyito en o PEIT de 2005-2020 ni en a planificazión d’a Unión Europeya. A ozión planteyata dende o mediterránio estarba 144.304 millons d’euros más cara que a ozión que planteyamos dende Aragón”.

CANFRÁN

En o alcuerdo aprebato por o Consello de CHA se reclama que se recabe d’a Comisión Europeya, y en concreto d’a Direzión Cheneral de Politica Rechional, os recursos economicos que seigan disponibles drento de l’autual bastida normatiba d’aduyas rechionals comunitaires ta contrebuyir en os esfuerzos por a reobredura d’o Zaragoza-Canfrán-Pau.

Respeuto a la reobredura d’o Canfrán, Miguel Martínez Tomey, remera que “mantiene una calificazión d’intrés rechional dende a zelebrazión d’a tuca ispano-franzesa de Zaragoza o 10 de chinero de 2008 que no aberba d’estar inorata e, anque no fa parte d’o Rete Transeuropeyo de transporte, tiene un intrés indudable ta las comunicazions d’Aragón con o resto d’Europa”.

DECLARAZION D’O CONSELLO NAZIONAL

O Consello Nazional apreba la presén resoluzión en relazión á l’impulso e refirme á os proyeutos de reobredura d’a línia d’o Canfrán e a Trabesía Zentral d’o Perineu (TZP).

Rezienmén s’han conoxito nobedaz importans en a larga rebendicazión tanto d’a reobredura d’o fierrocarril internazional de Canfrán como d’a Trabesía Zentral d’o Perineu (TZP).

Asinas, os gubiernos d’Aragón, Aquitania, Franzia y España firmoron o zaguero día 30 d’abril á Pau un “Memorándum Bastida” ta ra reobredura d’a línia fierrobiaire entre Zaragoza y Pau a trabiés de Canfrán e Oloron. En el s’alcordaba una dotazión finanziera de 850.000 euros ta ra reyalizazión d’os estudeos economicos e teunicos ta ixa reobredura, estudeos que abrán d’estar rematatos en un plazo masimo de 24 meses.

Iste proyecto no fa parte d’a lista d’autuazions proritarias d’o Rete Transeuropeyo de Transporte, pero tiene un intrés indudable ta ras comunicazions d’Aragón con o resto de Europa, e ta ra bertebrazión territorial, economica e sozial d’Aragón e as rechions d’o Sur de Franzia. Con tot e con ixo, mantiene una calificazión d’intrés rechional dende a zelebrazión d’a tuca ispano-franzesa de Zaragoza d’o 10 de chinero de 2008, que no aberba d’estar inorata por os responsables europeyos d’a política regional.

O pobre e insatisfautorio resultato que as azions desarrollatas en a bastida de l’iniziatiba comunitaria INTERREG han tenito en Aragón, Aquitania e Midi-Pyrennées, en o suyo oxetibo d’esborrar as güegas y endizcar os entrecambeos de prosimidá de tota mena entre as comunidaz güegantes, ebicenzia a nezesidá d’autuar en iste ambito. Efeutibamén, as azions d’empente d’os entrecambeos han sufrito as estraordinarias limitazions que imposa o barrache fesico d’os Periners zentrals.

Dica güei iste programa no ha finanziato guaire más, en relazion con os trasportes transperinencos, más que l’amilloramiento de bellas infrastruturas carreteras en Nabarra, asinas como dibersos estudeos sobre comunicazions e fluxos de transporte. A reyalidá constatable en as rechions güegatizas d’o Perineu zentral bien merexerba en o esdebenidero midas d’azión e finanziazión espezificas por parti d’a Unión Europeya e d’os Estatos bi embolicatos.

O proyeuto d’a TZP ya ha rezibito fondos d’a Unión Europeya ta ra redazión d’estudeos por parte d’os gubiernos d’España y Franzia. Asinamesmo ye encluyito en o Rete Transeuropeyo de Transporte, fendo parte d’o proyeuto prioritario d’o corredor Alcheziras/Sines (Portugal)-Madrí-Zaragoza-TZP-París, exe 16. Atros proyeutos fierrobieires, intensamén rebendicatos en l’autualidá, tals como lo corredor Mediterránio y l’Atlantico no yen encluyitos ni en a planificazión d’o Menisterio de Fomento (PEIT-2005-2020) ni de l’Unión Europeya (Rete Transeuropeyo de Transporte).

Por primer bez biene de conoxer-se a estimazión presupuestaria que fa ra Comisión Europeya d’o corredor Mediterránio d’alta capazidá ta lo transporte de mercanzías. O Comisario de Transportes d’a UE, Siim Kallas, en respuesta parlamentaria á  pregunta de l’eurodeputato de CiU, Ramón Tremosa, ha fixato ro suyo presupuesto en 153.000 millons ta lo conchunto d’o corredor e ta l’ipotesis entremeya (ni a más cara ni a más barata), desglosando e cuantificando as dibersas autuazions nezesarias. O lobby FERRMED, esfensor d’ixe propyeuto, reconoxe que sólo que en España o corredor amenista d’una imbersión de 41.500 millons d‘euros.

Fren á ixo, o coste d’a TZP ye estimato, seguntes os informes encargatos por a Fundazión Transperinenca, en un masimo de 4.000 millons d’euros, d’os que 3.101 corresponden á la construzión. Seguntes a propia Comisión Europeya, en a suya decumentazion prebia á la tuca de Zaragoza de chunio de 2010, o coste de tot lo corredor ye de 8.696 millons d’euros (6.060 millons s’endicaban en 2004, d’os que a TZP no superaba os 5.000 millons).

Precisamén dende o Gubierno e atras entidaz d’Aragón se yen acorporando refirmes de rechions e gubiernos de Franzia, Portugal e Marruecos ta lo corredor d’a TZP, en briespas d’a conferenzia europeya de transportes que ba á zelebrar-se en Zaragoza os días 8 y 9 de chunio e que tratará d’o presén e d’o futuro d’os Retes Transeuropeyos de Transporte (RTE-T). 
 


Por tot ixo dende Chunta Aragonesista (CHA), consziens d’a traszendenzia que as conesions fierrobiaires internazionals tienen ta la lochistica aragonesa e o desarrollo economico cheneral, e de que a reobredura d’o Canfrán á curto plazo ye una condizión “sine qua non” ta que a TZP pueda estar una reyalidá á meyo/largo plazo, solizitamos á Gubierno d’Aragón que:

1.-Recabe d’a Comisión Europeya, y en concreto d’a suya Direzión Cheneral de Politica Rechional, os recursos economicos que seigan disponibles drento de l’autual bastida normatiba d’aduyas rechionals comunitarias ta contrebuyir á os esfuerzos d’os Estatos español e franzés destinatos á la reobredura d’o fierrocarril Zaragoza-Canfran-Pau, asinas como que promueba aquellas adautazions d’a normatiba d’os fondos comunitarios que fazeliten ista mena d’aduyas.

2.-Solizite á os gubiernos d’España, Franzia e Portugal un prenunziamiento firme e un refirme espreso á la Trabesía fierrobiaire Zentral d’o Perineu (TZP), entegrata como proyeuto prioritario –Exe lº 16- en o Rete Transeuropeyo de Transporte, como ozión achustata socialmén, medioambiental y económica. E ixo,  espezialmén, agora que s’han dato á conoxer as estimazions presupuestarias d’a Comisión Europeya por parte d’o Comisario Europeyo de Transportes.

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